Orang barat jugak yg mulakan GMO. Tapi orang barat jugak yang sedar bahaya GMO.

Saya tatau apa-apa. Tak nak ambil tahu apa GMO. Malas nak ambil tahu…dulu

Kawan-kawan FB yang paling rajin canang pasal GMO ni adalah bebudak Shaklee.

Saya kata “taktik nak jual susu tepung soya non-GMO”.

Tapi diam-diam saya ambil juga barang Shaklee sebab nak kan tenaga dan sebab terpaksa terima dia paling berkesan, dia paling murah, dia paling ekonomi, dia paling menjadi.

Sehingga satu hari saya “ter”belajar dari bebudak Shaklee.

Dan dalam kelas itulah, hidayah datang untuk saya sedar, KENAPA GMO INI KITA KENA TERPAKSA WAJIB AMBIL TAHU.

Kemusnahan, kerosakan, keburukan, yang dibawa GMO amat-amat-amat DASYAT sekali.

Dan baru saya sedar, yang bebudak Shaklee dok canang selama hari ini bukan semata-mata nak jual susu tepung soya baka original tu, tapi sebab mereka sayang kaum keluarga, kawan-kawan, sahabat handai yang derang ni. sayang sangat kat semua ni. Sebab semua ni termasuk bebudak Shaklee dah TERLALU BANYAK makan GMO punya kerosakan dan TERSEDAR kerosakan itu.

Dan segala jenis mak nenek penyakit yang dok ada dlm badan derang dan ahli keluarga, sahabat handai yang derang tahu KEMUNGKINAN BESAR berpunca dari GMO.

Terima kasih Mami Siti Al’Izzah pasal tak renti-renti canang pasal GMO kat I. Owh….beliau juga buat keburukan research GMO masa belajar dahulu..jadinya saya juga terbelajar dari hasil kajian tersebut dan terjadi kesedaran dalam diri…

Dalam usaha untuk mencanangkan akan peningkatan dalam makanan yang diubahsuai secara genetik tumbuh di ladang dan racun perosak yang digunakan bagi memenuhi keperluan harian yang semakin meningkat, menyebabkan kumpulan “Only Organic”, yang mewakili pembuat makanan organik dan peruncit serta rakyat biasa, melancarkan kempen kesedaran berdasarkan Mashup klasik lagu “Old MacDonald Had A Farm”.

[FAKTA] Apa itu Genetically Modified Organism (GMO)?

Kempen ini dimulakan dengan video di mana sekumpulan kanak-kanak mula melaksanakan lagu yang diubahsuai dan menyanyikan “a hormone here, a hormone there.”. Lagu ini menceritakan merangkumi semburan tanaman, sangkat ayam yang padat dan lain-lain bentuk pertanian “buruk”.

Akibat terlalu huru hara, tiba tiba keadaan menjadi gelap, dan seorang gadis tunggal mula menyanyi “New MacDonald Had A Farm.” Dia kemudian disertai oleh kanak-kanak lain yang menyanyikan haiwan bebas merayau di padang rumput terbuka ruang, tanaman bebas bahan kimia, ayam bebas berkeliaran dan tiada GMO.

Jom kita layan bagaimana anak-anak kecil membantu kita untuk memahaminya..

Bye2 Old MacDonald…ehhh….

 

Contoh produk yang sering diubahsuai genetik nya adalah seperti:

  • Kacang soya
  • Jagung
  • Tomato
  • Kapas
  • Susu
  • Tembikai
  • dan banyak lagi lah..

Dan adakah anda tahu bahawa 93% daripada tanaman kacang soya di USA adalah terdiri daripada tumbuhan yang diubahsuai secara genetik untuk memaksimakan hasil tanaman meraka dalam mencapai keperluan dunia.

Oleh itu, Shaklee atas kesedaran itu, telah mendapatkan bekalan soya yang tidak diubahsuai genetiknya untuk memberikan hasil yang terbaik kepada pengguna. Proses yang sangat mendalam berrmula dari pengenalpastian dan pemantauan secara ketat daripada proses penanaman (biji benih asli tanpa ubahsuai gen) hinggalah kepada proses penghasilan ESP memerlukan tenaga kerja dan kos yang tinggi untuk mengekalkan mutu pada tahap terbaik!

Jadi, usah ragu-ragu dengan ESP dan kebaikannya kerana Shaklee telah memastikan ia hanya menggunakan soya terbaik. YANG PASTI, SOYA DIDALAM ESP TIDAK SAMA DENGAN SOYA YANG DIGUNAKAN UNTUK MEMBUAT AIR SOYA RM1 DI PASAR MALAM TU YE ATAU SOYA UNTUK BUAT TEMPE 🙂

Jom dapatkan ESP pada harga istimewa, pada promosi kali ini.

Please follow and like us:
%d bloggers like this: